news

mainpage ⁄ news
january032024

A weekend of miracles: the Noble Parcel

Our company's 'Noble Parcel' campaign is not only a charitable initiative, but also an expression of concern for the community and a commitment to helping those in difficult life situations. Together, we have embarked on a mission to create 'Noble Parcels', tailored to the specific needs of families or individuals who need support.



more »
december062023

Santa Claus Run through the City

Our company was not absent from this year's Father Christmas Run Festival.



more »
october182023

Final of the 1st edition of the Olympiad of Occupational Safety and Health

On September 16, 2023, the first Health and Safety Olympiad in the history of our company took place, a competition of knowledge and skills in which employees struggled with practical tasks and theoretical questions in the field of widely understood occupational safety. The main purpose of organizing the Olympics of Occupational Safety and Health was to promote among Plastica staff substantive knowledge and practical skills in the field of occupational safety and health, fire safety and first aid, as well as to improve the culture and safety at work, shaping pro-safety attitudes and promoting a healthy lifestyle.



more »
june172023

TZMO 10th Anniversary Sports Olympiad

On Saturday, June 17, the 10th Jubilee Sports Olympiad of the TZMO Group was held at the University Sports Center in Torun.



more »
may312023

Qualifying round, the first stage of the OHS Olympiad!

Qualifying round, the first stage of the OHS Olympiad!



more »
change the language: pl en de ru
This website uses cookie files.

Our service uses cookie files. By visiting website Plastica Sp. z o.o. you agree to our use of cookies in order to ensure that it is comfortable for you to browse our website. Get more information about cookies policy »

zamknij

Polimery

Plastica Sp. z o.o. wspiera akcję społeczną POLIMERY PRZYJAZNE CZŁOWIEKOWI, POTRZEBNE LUDZIOM

 

Niewiele jest spraw, co do których Polacy są zgodni. Jedną z nich jest fatalny publiczny wizerunek tworzyw sztucznych. Przemysł tworzyw stał się dyżurnym „chłopcem do bicia” w Polsce i UE, jest obwiniany za wszelkie błędy i wypaczenia naszej cywilizacji. Czas na podjęcie działań, które w rozsądnej perspektywie pozwolą zmienić negatywne społeczne nastawienie wobec tworzyw.

 

Przede wszystkim najwyższy czas na wyrugowanie z przestrzeni publicznej koszmarka językowego „tworzywa sztuczne”. Ten termin natychmiast odrzuca każdego normalnego człowieka, jego ocieplenie i zmiana wizerunku na pozytywny wydaje się niemożliwa, albowiem nic co „sztuczne” nie może być przyjazne człowiekowi. Dlatego proponujemy zastąpienie koszmarka językowego terminem „tworzywa polimerowe”, a szerzej POLIMERY. Nazwa POLIMERY oddaje istotę rzeczy i nie jest obciążona negatywnymi asocjacjami i skojarzeniami wytworzonymi wokół koszmarka językowego. Jest nawet sympatyczna i, jak widać po logo akcji, da się za jej pomocą komunikować treści mające odzwierciedlenie w rzeczywistości.

 

Pamiętajmy, że jak mówi Pismo, na początku było Słowo. Język ma kluczowe znaczeniu w międzyludzkiej komunikacji i tworzeniu korzystnego lub negatywnego wizerunku. Krótko mówiąc: język tworzy rzeczywistość.

 

Celem akcji jest rozpropagowanie terminu POLIMERY, który w niedalekiej przyszłości powinien zastąpić koszmarek językowy. Przemysł polimerowy musi się zacząć w końcu bronić. Polimery są niezbywalnym elementem naszej cywilizacji i tylko od człowieka, od nas samych zależy, jak będą nam służyć.

 

Wprowadzenie terminu POLIMERY do dyskursu publicznego pozwoli rozpocząć wiele pozytywnych działań wizerunkowych we współpracy z mediami i organizacjami społecznymi.

 

Zmiana wizerunku branży powinna ożywczo wpłynąć na sam biznes. Zejście z linii strzału ekologów, mediów, polityków, innych grup opiniotwórczych, powinno przynieść mierzalne biznesowe efekty. Taki stan rzeczy na pewno zostanie zauważony przez inwestorów zagranicznych. Wreszcie, może to być sygnał do konsolidacji przemysłu polimerowego, co zaowocuje wzrostem siły i znaczenia tej branży w całej gospodarce.