Mając na uwadze świadomość, że troska o środowisko naturalne, jak i rozwój biznesu stanowią impuls do działania dla całej Grupy TZMO, Decyzją Zarządu TZMO wdrożono Program eliminacji odpadów „TZMO drive to Zero Waste”, wpisujący się w cele zrównoważonego rozwoju oraz założenia Gospodarki Obiegu Zamkniętego (GOZ). GOZ charakteryzuje się innowacyjnym podejściem, które zakłada aby przy maksymalnej efektywności procesu produkcji, osiągnąć niski stopień emisji substancji do środowiska i ograniczyć skalę wytwarzanych odpadów.
Podsumowanie Programu i oficjalne wręczenie statuetki odbyło się 30 listopada 2021 r. w TZMO SA. W imieniu Prokurenta Plastica Pana Romana Grzymowicza, z rąk Dyrektor ds. produkcji i innowacji Pani Agnieszki Górnej, statuetkę odebrali Krystian Rasak (Starszy Specjalista ds. ochrony środowiska Plastica) oraz Paweł Łukaszewski (Inżynier ds. optymalizacji produkcji Zakładu Folii i Laminatów).
Sukces nie byłby możliwy gdyby nie pasja i zaangażowanie naszych Pracowników, poświęcenie ich czasu na działania wykraczające poza standardowe obowiązki oraz umiejętność dostrzeżenia, że inicjatywy prośrodowiskowe bardzo często przyczyniają się do korzyści ekonomicznych.
Kolejny raz udowodniliśmy, iż świadomość naszych Pracowników budowana od lat na wymaganiach Zintegrowanego Systemu Zarządzania, pozwala na osiąganie wyznaczonych celów prośrodowiskowych i buduje pozytywny wizerunek Plastica zarówno wśród Spółek Grupy TZMO jak i interesariuszy zewnętrznych - podsumowuje Krystian Rasak, Starszy Specjalista ds. ochrony środowiska.
Niewiele jest spraw, co do których Polacy są zgodni. Jedną z nich jest fatalny publiczny wizerunek tworzyw sztucznych. Przemysł tworzyw stał się dyżurnym „chłopcem do bicia” w Polsce i UE, jest obwiniany za wszelkie błędy i wypaczenia naszej cywilizacji. Czas na podjęcie działań, które w rozsądnej perspektywie pozwolą zmienić negatywne społeczne nastawienie wobec tworzyw.
Przede wszystkim najwyższy czas na wyrugowanie z przestrzeni publicznej koszmarka językowego „tworzywa sztuczne”. Ten termin natychmiast odrzuca każdego normalnego człowieka, jego ocieplenie i zmiana wizerunku na pozytywny wydaje się niemożliwa, albowiem nic co „sztuczne” nie może być przyjazne człowiekowi. Dlatego proponujemy zastąpienie koszmarka językowego terminem „tworzywa polimerowe”, a szerzej POLIMERY. Nazwa POLIMERY oddaje istotę rzeczy i nie jest obciążona negatywnymi asocjacjami i skojarzeniami wytworzonymi wokół koszmarka językowego. Jest nawet sympatyczna i, jak widać po logo akcji, da się za jej pomocą komunikować treści mające odzwierciedlenie w rzeczywistości.
Pamiętajmy, że jak mówi Pismo, na początku było Słowo. Język ma kluczowe znaczeniu w międzyludzkiej komunikacji i tworzeniu korzystnego lub negatywnego wizerunku. Krótko mówiąc: język tworzy rzeczywistość.
Celem akcji jest rozpropagowanie terminu POLIMERY, który w niedalekiej przyszłości powinien zastąpić koszmarek językowy. Przemysł polimerowy musi się zacząć w końcu bronić. Polimery są niezbywalnym elementem naszej cywilizacji i tylko od człowieka, od nas samych zależy, jak będą nam służyć.
Wprowadzenie terminu POLIMERY do dyskursu publicznego pozwoli rozpocząć wiele pozytywnych działań wizerunkowych we współpracy z mediami i organizacjami społecznymi.
Zmiana wizerunku branży powinna ożywczo wpłynąć na sam biznes. Zejście z linii strzału ekologów, mediów, polityków, innych grup opiniotwórczych, powinno przynieść mierzalne biznesowe efekty. Taki stan rzeczy na pewno zostanie zauważony przez inwestorów zagranicznych. Wreszcie, może to być sygnał do konsolidacji przemysłu polimerowego, co zaowocuje wzrostem siły i znaczenia tej branży w całej gospodarce.