Finał I edycji Olimpiady BHP

październik182023

16 września 2023 r. miała miejsce pierwsza w historii naszej firmy Olimpiada BHP, czyli konkurs wiedzy i umiejętności, w którym pracownicy zmagali się z zadaniami praktycznymi i pytaniami teoretycznymi z zakresu szeroko pojętego bezpieczeństwa pracy. Głównym celem organizacji Olimpiady BHP było promowanie wśród załogi Plastica wiedzy merytorycznej oraz praktycznych umiejętności z zakresu BHP, Ppoż. i udzielania pierwszej pomocy przedmedycznej, a także poprawa kultury i bezpieczeństwa pracy, kształtowanie postaw probezpiecznych oraz promocja zdrowego trybu życia.

 Do rozgrywki finałowej przystąpiło 5 trzyosobowych zespołów, które zdobyły największą ilość punktów podczas pierwszego etapu - czyli eliminacji. Przypomnijmy, że w eliminacjach, które miały miejsce 31 maja udział wzięły 72 osoby czyli łącznie 24 drużyny. Pierwszy etap polegał na rozwiązaniu testu wyboru i udzieleniu odpowiedzi na pytania otwarte przygotowane przez Organizatora. Poziom wiedzy, którą zaprezentowali pracownicy podczas eliminacji był bardzo wysoki, a zmagania musiały zakończyć się dogrywką. W skład zespołów, które zakwalifikowały się do finału weszli pracownicy pracujący na produkcji, w magazynie, w administracji, kontroli jakości oraz utrzymaniu ruchu. Ta różnorodność wśród finalistów świadczy o dobrym poziomie wiedzy, wysokiej motywacji i zaangażowaniu w bezpieczeństwo na wszystkich szczeblach organizacyjnych w Plastica. 

Finał Olimpiady BHP składał się z dwóch części. W pierwszej kolejności zespoły finałowe zmagały się z teoretycznymi pytaniami konkursowymi. W tej części przewidziano trzy rozgrywki różniące się zasadami i sposobem udzielania odpowiedzi przez drużyny. Druga część Olimpiady BHP wymagała oprócz wiedzy teoretycznej również umiejętności praktycznych oraz weryfikowała zgranie drużyny i umiejętność podziału zadań pomiędzy jej członków. Były to zadania praktyczne takie jak: zakładanie sprzętu do pracy na wysokości (szelek, kasku i V-lonży), udzielanie pierwszej pomocy przedmedycznej z użyciem AED oraz konkurencja sprawnościowa - użycie hydronetek.

Pierwsza nagroda przypadła drużynie “iTeam” z Działu Technicznego. Drugie miejsce wywalczyła damska drużyna “Brygada KJ”. Na miejscu trzecim uplasowali się “Magazynierzy ZWH”. Drużyna o wdzięcznej nazwie “Bezpieczniaki” zajęła miejsce czwarte, a miejsce piąte zajęła drużyna “ISOpower”.

 Poziom wiedzy, przygotowanie merytoryczne uczestników, a także determinacja pozytywnie zaskoczyły organizatorów. 

Jedno jest pewne - chcemy więcej ! Czekamy na kolejną edycję Olimpiady BHP :) 

Gratulacje dla wszystkich finalistów!

 



 


powrót do listy aktualnościpowrót do listy aktualności
Zmień język: pl en de ru
Ta strona wykorzystuje pliki cookies (pot.:ciasteczka)

Nasz serwis wykorzystuje pliki cookies (pol.: ciasteczka). Korzystając ze strony internetowej Plastica wyrażasz zgodę na wykorzystanie przez nas plików cookies w celu zapewnienia Ci wygody podczas przeglądania zawartości naszych serwisów. Dowiedz sie więcej na temat polityki cookies »

zamknij

Polimery

Plastica Sp. z o.o. wspiera akcję społeczną POLIMERY PRZYJAZNE CZŁOWIEKOWI, POTRZEBNE LUDZIOM

 

Niewiele jest spraw, co do których Polacy są zgodni. Jedną z nich jest fatalny publiczny wizerunek tworzyw sztucznych. Przemysł tworzyw stał się dyżurnym „chłopcem do bicia” w Polsce i UE, jest obwiniany za wszelkie błędy i wypaczenia naszej cywilizacji. Czas na podjęcie działań, które w rozsądnej perspektywie pozwolą zmienić negatywne społeczne nastawienie wobec tworzyw.

 

Przede wszystkim najwyższy czas na wyrugowanie z przestrzeni publicznej koszmarka językowego „tworzywa sztuczne”. Ten termin natychmiast odrzuca każdego normalnego człowieka, jego ocieplenie i zmiana wizerunku na pozytywny wydaje się niemożliwa, albowiem nic co „sztuczne” nie może być przyjazne człowiekowi. Dlatego proponujemy zastąpienie koszmarka językowego terminem „tworzywa polimerowe”, a szerzej POLIMERY. Nazwa POLIMERY oddaje istotę rzeczy i nie jest obciążona negatywnymi asocjacjami i skojarzeniami wytworzonymi wokół koszmarka językowego. Jest nawet sympatyczna i, jak widać po logo akcji, da się za jej pomocą komunikować treści mające odzwierciedlenie w rzeczywistości.

 

Pamiętajmy, że jak mówi Pismo, na początku było Słowo. Język ma kluczowe znaczeniu w międzyludzkiej komunikacji i tworzeniu korzystnego lub negatywnego wizerunku. Krótko mówiąc: język tworzy rzeczywistość.

 

Celem akcji jest rozpropagowanie terminu POLIMERY, który w niedalekiej przyszłości powinien zastąpić koszmarek językowy. Przemysł polimerowy musi się zacząć w końcu bronić. Polimery są niezbywalnym elementem naszej cywilizacji i tylko od człowieka, od nas samych zależy, jak będą nam służyć.

 

Wprowadzenie terminu POLIMERY do dyskursu publicznego pozwoli rozpocząć wiele pozytywnych działań wizerunkowych we współpracy z mediami i organizacjami społecznymi.

 

Zmiana wizerunku branży powinna ożywczo wpłynąć na sam biznes. Zejście z linii strzału ekologów, mediów, polityków, innych grup opiniotwórczych, powinno przynieść mierzalne biznesowe efekty. Taki stan rzeczy na pewno zostanie zauważony przez inwestorów zagranicznych. Wreszcie, może to być sygnał do konsolidacji przemysłu polimerowego, co zaowocuje wzrostem siły i znaczenia tej branży w całej gospodarce.