По случаю 20-летия компании Plastica Sp. z o.o. 16 ноября был организован турнир по мини-футболу "Plastica Cup". Турнир был посвящен предприятиям группы TZMO. Это была отличная возможность не только для физической активности, но и для интеграции сотрудников и совместного времяпрепровождения. В соревнованиях приняли участие пять команд из Plastica, TZMO Centrum Logistyczne и Bella. Поле было наполнено острой конкуренцией, самоотдачей и спортивным духом.
Команда "Plastica" в составе:
Петр Квятковский, Кшиштоф Кельбович, Камиль Кельбович, Кацпер Кшемень, Давид Маслиньский, Артур Яворский, Яцек Гренбоцкий, Якуб Мильчарек, Ярослав Езиорский и Кшиштоф Казановский заняли второе место после ожесточенного финала!
Наша вторая команда "Plastica- United Producers" состоит из:
Патрик Енчевский, Бартош Шиманек, Камил Грыза, Давид Сташкевич, Павел Чеховский, Бартломей Ясиньский, Дамиан Мадеж и Томаш Гурны заняли четвертые места. Поздравляем всех игроков!
Niewiele jest spraw, co do których Polacy są zgodni. Jedną z nich jest fatalny publiczny wizerunek tworzyw sztucznych. Przemysł tworzyw stał się dyżurnym „chłopcem do bicia” w Polsce i UE, jest obwiniany za wszelkie błędy i wypaczenia naszej cywilizacji. Czas na podjęcie działań, które w rozsądnej perspektywie pozwolą zmienić negatywne społeczne nastawienie wobec tworzyw.
Przede wszystkim najwyższy czas na wyrugowanie z przestrzeni publicznej koszmarka językowego „tworzywa sztuczne”. Ten termin natychmiast odrzuca każdego normalnego człowieka, jego ocieplenie i zmiana wizerunku na pozytywny wydaje się niemożliwa, albowiem nic co „sztuczne” nie może być przyjazne człowiekowi. Dlatego proponujemy zastąpienie koszmarka językowego terminem „tworzywa polimerowe”, a szerzej POLIMERY. Nazwa POLIMERY oddaje istotę rzeczy i nie jest obciążona negatywnymi asocjacjami i skojarzeniami wytworzonymi wokół koszmarka językowego. Jest nawet sympatyczna i, jak widać po logo akcji, da się za jej pomocą komunikować treści mające odzwierciedlenie w rzeczywistości.
Pamiętajmy, że jak mówi Pismo, na początku było Słowo. Język ma kluczowe znaczeniu w międzyludzkiej komunikacji i tworzeniu korzystnego lub negatywnego wizerunku. Krótko mówiąc: język tworzy rzeczywistość.
Celem akcji jest rozpropagowanie terminu POLIMERY, który w niedalekiej przyszłości powinien zastąpić koszmarek językowy. Przemysł polimerowy musi się zacząć w końcu bronić. Polimery są niezbywalnym elementem naszej cywilizacji i tylko od człowieka, od nas samych zależy, jak będą nam służyć.
Wprowadzenie terminu POLIMERY do dyskursu publicznego pozwoli rozpocząć wiele pozytywnych działań wizerunkowych we współpracy z mediami i organizacjami społecznymi.
Zmiana wizerunku branży powinna ożywczo wpłynąć na sam biznes. Zejście z linii strzału ekologów, mediów, polityków, innych grup opiniotwórczych, powinno przynieść mierzalne biznesowe efekty. Taki stan rzeczy na pewno zostanie zauważony przez inwestorów zagranicznych. Wreszcie, może to być sygnał do konsolidacji przemysłu polimerowego, co zaowocuje wzrostem siły i znaczenia tej branży w całej gospodarce.