Packaging is becoming more important in everyday life. Our shopping decisions are influenced by the multicoloured and attracting attention packaging of the products. The attractiveness is one thing but the other one is the product’s functionality. Linking those two aspects gives a significant success and affects the satisfaction of the customer. Trying to meet all needs of nowadays market, our company invested in the state of the art machinery, enabling us to produce packaging from granulate to the finished product.
We offer flexible packaging for hygienic products with various types of handles like „seal-handle”, „handle-strip” as well as „flip - top” folded packaging used to automatic and manual packing. We also offer film for automatic packaging machines in the form of tape and service of foil printing with the usage of FLEXO technology.
Our films are utilized in the hygienic, agriculture, chemical and food industry in both the initial form and a laminate. We offer polyethylene 3-layer film with working width 2200mm, the outside diameter of maximum 1200mm and thickness in range of 20-250 microns. In order to optimize production costs and to guarantee the delivery date we maintain a safe film’s buffer for every customer.
The process of printing is an indirect stage of foil packaging production offered by Plastica Ltd. In order to meet the expectations of our customers, who demand a varied range of goods, high quality printing and relatively short delivery time, our company has invested in FLEXO technology developed by a renowned company, Windmöller & Hölscher. 10-color flexographic machines NOVOFLEX CL as well as MIRAFLEX AM are the newest technological achievements that allow a film to be printed in 1500mm width and the repeat length respectively 1250mm and 800mm, at the speed of 600m/min.
moreThe production lines are equipped with the most modern technological solutions such as EASY SET or EASY REG, which enable setting the printing process with minimum material consumption. The printing process is controlled by the surveillance system consisting of 3 video cameras that guarantee 100% quality. Furthermore we launched ink dispensing system and implemented CMS system in order to be able to react quickly to clients’ needs.
Due to the use of the most modern technology and long-standing printing experience of our operators, our company is a reliable and trustworthy business partner. The printing and packaging quality that we offer has been appreciated by leading brands on the global market such as Bella, Happy, and Seni.
We offer printing according to clients' requirements and we possess the specialized knowledge in the scope of projects processing for flexographic printing. The innovative printing house in Plastica Ltd. guarantees high saturation and proper hue, fast and safe mixing of inks according to PANTONE system as well as special colors and ergonomic ink logistics which result in cost saving production and reduces delivery time. High quality of packaging that we offer has been appreciated by leading brands on the global market.
Mamy doświadczenie we współpracy z dużymi, wymagającymi markami takimi jak Bella, Seni i Happy.
Nowoczesny park maszynowy i wsparcie merytoryczne przy planowaniu produkcji, które oferujemy, pozwalają dostarczać produkty wysokiej jakości, dobrze dopasowane do potrzeb naszych klientów.
Zoptymalizowane procesy produkcyjne i logistyczne pozwalające na oszczędność czasu oraz pieniędzy naszych klientów, ale gwarantujące przy tym dostawy produktów w niezbędnych ilościach.
Niewiele jest spraw, co do których Polacy są zgodni. Jedną z nich jest fatalny publiczny wizerunek tworzyw sztucznych. Przemysł tworzyw stał się dyżurnym „chłopcem do bicia” w Polsce i UE, jest obwiniany za wszelkie błędy i wypaczenia naszej cywilizacji. Czas na podjęcie działań, które w rozsądnej perspektywie pozwolą zmienić negatywne społeczne nastawienie wobec tworzyw.
Przede wszystkim najwyższy czas na wyrugowanie z przestrzeni publicznej koszmarka językowego „tworzywa sztuczne”. Ten termin natychmiast odrzuca każdego normalnego człowieka, jego ocieplenie i zmiana wizerunku na pozytywny wydaje się niemożliwa, albowiem nic co „sztuczne” nie może być przyjazne człowiekowi. Dlatego proponujemy zastąpienie koszmarka językowego terminem „tworzywa polimerowe”, a szerzej POLIMERY. Nazwa POLIMERY oddaje istotę rzeczy i nie jest obciążona negatywnymi asocjacjami i skojarzeniami wytworzonymi wokół koszmarka językowego. Jest nawet sympatyczna i, jak widać po logo akcji, da się za jej pomocą komunikować treści mające odzwierciedlenie w rzeczywistości.
Pamiętajmy, że jak mówi Pismo, na początku było Słowo. Język ma kluczowe znaczeniu w międzyludzkiej komunikacji i tworzeniu korzystnego lub negatywnego wizerunku. Krótko mówiąc: język tworzy rzeczywistość.
Celem akcji jest rozpropagowanie terminu POLIMERY, który w niedalekiej przyszłości powinien zastąpić koszmarek językowy. Przemysł polimerowy musi się zacząć w końcu bronić. Polimery są niezbywalnym elementem naszej cywilizacji i tylko od człowieka, od nas samych zależy, jak będą nam służyć.
Wprowadzenie terminu POLIMERY do dyskursu publicznego pozwoli rozpocząć wiele pozytywnych działań wizerunkowych we współpracy z mediami i organizacjami społecznymi.
Zmiana wizerunku branży powinna ożywczo wpłynąć na sam biznes. Zejście z linii strzału ekologów, mediów, polityków, innych grup opiniotwórczych, powinno przynieść mierzalne biznesowe efekty. Taki stan rzeczy na pewno zostanie zauważony przez inwestorów zagranicznych. Wreszcie, może to być sygnał do konsolidacji przemysłu polimerowego, co zaowocuje wzrostem siły i znaczenia tej branży w całej gospodarce.